אירוח חינם בטרקלין vip בשדה תעופה דרך פספורטכארד
הטיסה מתעכבת מעל 90 דקות? סעיף חדש בביטוח הנסיעות של פספורטכארד מאפשר לכם להיכנס חינם לטרקלין vip.
אחרי שנתיים קשות בתחום התעופה, חודשים ארוכים בהם הקורונה שיתקה כמעט לגמרי את הטיסות והטיולים לחו”ל, נרשמה בשבועות האחרונים עלייה גבוהה מאוד בביקושים לטיסות. זה התחיל עם הזן הקל יותר של הקורונה, האומיקרון, שהפך את הקורונה לקלה יותר ומלחיצה פחות, והגיע לשיא כשבוטלה חובת הבדיקות לפני הטיסות חזרה לארץ.
בבת אחת כולם רוצים לטוס, לטייל ולחוות את חו”ל. וכמו תמיד – כשכולם רוצים את אותו דבר באותו זמן, נוצר פקק מטורף. ואם זה לא מספיק, אז גם רשויות שדות התעופה בכל העולם סובלות ממחסור בכוח אדם, עקב העובדה שרבים מאלפי העובדים שהוצאו לחל”ת כששדה התעופה נסגר – החליטו לא לחזור לעבודה או מצאו עבודה אחרת.
כל זה הפך את הטיסה לחו”ל לסוג של הימור. מאות טיסות מתבטלות ברגע האחרון, בפעמים מסוימות זה קורה אחרי שהנוסעים כבר ביצעו צ’ק אין בשדה התעופה. טיסות רבות מתעכבות בשעות רבות, ומאלצות את הנוסעים לשבת ולחכות לטיסה שלהם.
כמעט בכל מקרה כזה מגיע לכם פיצוי מחברת הביטוח, כשחברת פספורטכארד מתעלה על כל חברות הביטוח האחרות עם שירות חדש – כל עיכוב מעל תשעים דקות בשדה התעופה מזכה אתכם בכניסה חינם לטרקלין אירוח.
פתאום מבינים את החשיבות של סוכן ביטוח נסיעות
הקורונה גרמה לשני מצבים הפוכים – מצד אחד תקופה ארוכה של שיתוק, מצד שני תקופה חדשה של חוסר בהירות ובילבול לגבי הזכויות הביטוחיות שלכם, במקרים בהם הטיסה מתבטלת, מתעכבת או אם אתם נדבקים בקורונה בחו”ל. בכל אחד מהמקרים האלה יש פתרון בדמות פיצוי ביטוחי, אך לא תמיד לאנשים שצריכים לטוס לחו”ל או נמצאים בחו”ל יש גישה לחברת הביטוח. לא סביר לצפות מנוסע ששרוי בשיא העצבים והלחץ כי הטיסה שלו התבטלה ברגע האחרון, להמתין שעות שנציג חברת הביטוח יענה לו, ועוד פחות הגיוני שהנציג יוכל לעזור למבוטח כאן ועכשיו. התקשורת עם סוכן הביטוח היא אחרת: למבוטח יש את המספר האישי של הסוכן שלו, הוא יכול להתכתב אתו באותו רגע, ולקבל פתרונות רלוונטים ומועילים. נזכיר שסוכן ביטוח מחוייב ללקוח שלו – הוא לא מייצג את חברת הביטוח אלא רק את הלקוח – ולכן הוא יהפוך עולמות כדי לעזור לו.
מתי יש הכי הרבה קריאות לעזרת סוכן הביטוח? יש כמה תרחישים:
כשטיסה מתבטלת ברגע האחרון – תרחיש מעצבן ללא כל ספק. במקרה כזה המבוטח צריך לדעת מה הזכויות שלו, במיוחד אם הביטוח מתרחש ביום הטיסה. האם הוא יכול לרכוש כרטיס טיסה בחברה אחרת, מי יפצה אותו עבור תשלומים שכבר בוצעו לספקים מקומיים במדינה אליה הוא טס (כמו למשל השכרת רכב, מלון שלא ניתן לבטל ביום ההגעה ועוד) – ועוד.
כשטיסה מתעכבת בכמה שעות טובות – במקרים של עיכובי טיסות במספר שעות העולה על שש, יש פרוצדורה של פיצוי כספי מסוים לפי חוק טיבי. בנוסף, אם אתם מפסידים כסף עקב העיכוב, למשל אם יש לכם טיסת המשך שלא תספיקו להגיע אליה או הגעה מאוחרת למלון, בכל מקרה כזה כדאי להתייעץ עם סוכן הביטוח, כדי שתוכלו לקבל פיצוי כספי ההולם את ההפסד הכספי שלכם.
כאמור, ממש בימים האחרונים, פספורטכארד יצאה עם הטבה חדשה ללקוחותיה בלבד, שהטיסה שלהם מתעכבת בתשעים דקות ויותר – כניסה לאירוח מפנק בטרקלין VIP.
כשהמזוודות שלכם לא מגיעות איתכם או לא חוזרות איתכם – אם אתם קוראים פוסטים שקשורים לטיסות לחו”ל בשבועות האחרונים, אתם בטח יודעים שברוב שדות התעופה בעולם יש כרגע בעיה של איבוד מזוודות. זה קשור לכאוס, לבלגנים, לעשרות אלפי האנשים שגודשים את שדות התעופה בכל רגע נתון ובעיקר לעובדה שאין מספיק עובדים. הנוסעים מייצרים פקקי ענק בדרך לצ’ק אין ולבידוק הביטחוני, ולכל אחד כמעט יש מזוודה שאותה הוא רוצה לשלוח לבטן המטוס. אנשי שדות התעופה, שעובדים סביב השעון במתכונת מצומצמת, לא עומדים בעומס, ומזוודות רבות לא יוצאות עם המטוס אלא נתקעות באיזה “חור שחור” שאף אחד לא יודע היכן הוא.
הביטוח מפצה אתכם עבור אובדן המזוודה, בין אם הגעתם לחו”ל ללא המזוודה שלכם וצריכים לרכוש פריטים הכרחיים באופן מיידי, ובין אם חזרתם מחו”ל ללא המזוודה שלכם.
כשאתם זקוקים לטיפול רפואי בחו”ל – נכון שהסעיף הזה עלה מאוד לכותרות בגלל הקורונה, אבל אין ספק שיש עוד גורמים שהופכים את סעיף ביטוח הבריאות בחו”ל למשהו שאי אפשר לדלג עליו. למשל, אם אתם נפצעים וזקוקים להגיע למיון, אם אתם נזקקים לאשפוז, אם אתם צריכים להתייעץ עם רופא או לרכוש תרופות במירשם, ובכל צורך רפואי. מאחר והביטוח הרפואי הישראלי שלכם לא תופס גם בחו”ל, כל טיפול שתקבלו יהיה בתשלום של מאות ואלפי דולרים או יורו – אלא אם יש לכם ביטוח שישלם במקומכם.