פורטל הביטוחים הגדול בישראל
• כל מה שצריך לדעת על ביטוח •
ההבדל בין ביטוח מקיף לצד ג

ביטוח מקיף לרכב הוא ביטוח שאינו זול, ואינו מוגדר כביטוח חובה. ולמרות זאת רוב הנהגים בארץ בוחרים בכל שנה לחדש אותו. במדינה שיש בה אלפי תאונות בשנה, מתוכן 333 קטלניות עם הרוגים (בשנת 2021), קשה לקבל החלטה אחרת. בנוסף, כשאתם משקללים לתוך הנוסחה הזו נתונים נוספים כמו חמסינים קיצוניים, פקקים כמעט בכל שעות היום, נהגים עצבניים ואיכות כבישים שמתאימה יותר למדינות עולם שלישי, אין ספק שהסבירות לפגיעה ברכב היא גבוהה.

התפקיד של ביטוח מקיף לרכב הוא לכסות את כל מה שעולה כסף. למשל, אם האוטו נפגע כתוצאה מתאונה וצריך להכניס אותו למוסך, ביטוח מקיף לרכב משלם עבור הגרירה למוסך, עבור התיקון, עבור ירידת המחיר ואפילו עבור רכב חלופי. בנוסף, ביטוח מקיף לרכב מכיל גם ביטוח צד גימל שמשלם בדיוק עבור אותם סעיפים לרכב של נהג אחר שניזוק.

כמובן שלא כל ביטוח מקיף זהה ומכיל את כל סעיפי הפיצוי שהרגע ציינו – זה גם תלוי במעטפת הביטוחית שבחרתם. בנוסף, לא כל ביטוח מקיף מכיל את ביטוח צד גימל, כי זהו סעיף שניתן להוסיף ולהסיר.

מה ההבדל בין ביטוח מקיף לצד ג? באילה נסיבות כדאי להפריד ביניהם או לעשות רק אחד מהם?

מה ההבדל בין ביטוח מקיף לצד ג מבחינת כיסוי ביטוחי?

כדי להבין מה ההבדל בין ביטוח מקיף לצד ג, כדאי קודם כל להבין מה המשמעות של כל ביטוח כזה ומה הוא מכסה.

שאלון קצר לבדיקת
הוזלה בביטוח הרכב שלך
בדקו כמה כסף תוכלו לחסוך בחודש בעלות ביטוח הרכב שלכם
18-28
29-44
45-69
70+

ביטוח מקיף:

ביטוח מקיף מכסה אתכם במקרים בהם הייתם מעורבים בתאונה ונגרם נזק לרכב שלכם. הביטוח דואג לשלם במקומכם במוסך, מכסה את ירידת המחיר של הרכב, מכסה את ההוצאות המשפטיות שלכם ואפילו משלם את הרכב החלופי שתצטרכו בזמן שהרכב שלכם במוסך.

כמו כן ביטוח מקיף מכסה גם מקרים של גניבה, השחתה, פריצה, דליקה ואפילו מקרים של אסונות טבע, שגרמו נזק ישיר לרכב.

ביטוח מקיף אינו מפצה ומשלם עבור נזקים שנגרמו לאדם אחר, או לרכוש של אדם אחר, רק לרכב אשר בבעלות המבוטח.

ביטוח צד גימל:

ההבדל בין ביטוח מקיף לצד ג הוא בכך שביטוח צד גימל אינו מכסה נזקים שנגרמו לרכבו של המבוטח, אלא רק את הנזקים שנגרמו לרכב אחר, באשמת המבוטח. ואם ההבדל בין ביטוח מקיף לצד ג עדיין לא מספיק ברור, הרי שלרוב מכניסים את צד גימל כסעיף בתוך הביטוח המקיף, כי כל אחד מהביטוחים לא מספיק בפני עצמו: מבוטח עלול בתאונה אחת להרוס גם את הרכב שלו עצמו, וגם את הרכב של נהג אחר. כדי לא לשלם עשרות אלפי שקלים (או יותר), הנהג זקוק לכיסוי של שני הביטוחים – מקיף וצד גימל.

מה ההבדל בין ביטוח מקיף לצד ג מבחינת מחיר?

ההבדל בין ביטוח מקיף לצד ג מבחינת מחיר הוא גדול  – אם ביטוח מקיף עולה בסביבות 120 ש”ח לחודש (מנורה מבטחים), הרי שביטוח צד גימל זול יותר ועולה כשבעים שקלים בחודש (הפניקס סמארט).

ההבדל בין ביטוח מקיף לצד ג מבחינת מחיר נוצר מסיבה אחת: מחיר ביטוח מקיף מבוסס על סוג הרכב שיש לכם, הגיל שלו ודרגת האיבזור שלו, ואילו ביטוח צד גימל, שממילא מכסה רק נזקים של רכבים אחרים ולא ידועים, הוא פחות או יותר קבוע מראש.

מתי כדאי להפריד בין ביטוח מקיף וצד ג?

אם אתם שואלים את עצמכם לגבי ההבדל בין ביטוח מקיף לצד ג, כנראה שאתם מתלבטים אם אתם רוצים לעשות את שני הביטוחים, או להסתפק בביטוח אחד בלבד, בגלל שיקולי תקציב.

הסיבה היחידה שבגללה מומלץ לוותר על אחד משני הביטוחים, זה כשהרכב ישן מאוד, בן עשרים שנה ומעלה. במקרה כזה מחיר הביטוח המקיף יהיה כל כך יקר, שזה פשוט לא משתלם לבעל הרכב. במקרה של תאונה, עדיף לו פשוט להוציא את הרכב לגריטה.

אבל בכל הקשור לביטוח צד גימל – זהו ביטוח שאסור לוותר עליו. אם מבוטח מחליט שהרכב שלו לא שווה תיקון כי הוא מאוד ישן, זו זכותו. אבל אם הוא פוגע ברכב אחר, עליו לשאת בכל הוצאות התיקון של הרכב. אין לו זכות להחליט עבור הנהג השני אם שווה או לא שווה לתקן את הרכב, כי זו לא החלטה שלו.

אגב, ביטוח צד גימל מכסה לא רק עלויות תיקון פגיעה ברכב אחר אלא גם עלויות תיקון פגיעה ברכוש פרטי או ציבורי, שנגרמו על ידי רכב המבוטח.

האם כדאי לעשות ביטוח מקיף לנהג חדש?

ביטוח מקיף לנהג צעיר הוא מומלץ למרות שהמחיר יקר, ויישאר יקר עד שהנהג המבוטח יעבור את גיל עשרים וארבע (ובהנחה שהוא אינו נהג חדש, כי גם זו קטגוריה יקרה במונחי ביטוח).

החשיבות של ביטוח מקיף עבור נהגים צעירים היא בכך, שלמרות שהם אינם כבר נהגים חדשים, הם עדיין מעורבים בשיעור של שלושה עשר אחוזים ביותר תאונות דרכים מאשר נהגים ותיקים מהם. התאונות האלה, גם אם אינן קטלניות, מסיבות נזקים גדולים לרכב, ודורשות עלויות של תיקון ושיקום גבוהות למדי.

שאלון קצר לבדיקת
הוזלה בביטוח הרכב שלך
בדקו כמה כסף תוכלו לחסוך בחודש בעלות ביטוח הרכב שלכם
אני גבר
אני אישה
דילוג לתוכן