פורטל הביטוחים הגדול בישראל
• כל מה שצריך לדעת על ביטוח •
החברה לניהול קופות גמל

אם הגעתם למקום עבודה חדש התבקשתם מן הסתם למלא מידע, הקשור לקופות גמל פנסיוניות שיש לכם ממקום עבודה קודם, כדי שהמעסיק החדש יוכל להמשיך ולהפריש עבורכם פנסיה כחוק. יתכן שגם הציעו לכם לעבור לקופת הגמל שמציע מקום העבודה החדש שלכם, ובכך לנייד את קופת הגמל הישנה לתוך הקופה החדשה. לא משנה מה תחליטו לעשות, אין ספק שזו הזדמנות מעולה עבורכם לעשות בדיקת קופות גמל אשר נמצאות ברשותכם, לבדוק מה מצב התשואות של קופת הגמל שלכם, ולהבין אם החברה לניהול קופות גמל שמנהלת את הפנסיה שלכם גובה דמי ניהול סבירים ולא יקרים מדי.

למה חשוב לדעת מי החברה לניהול קופות גמל שמנהלת את הפנסיה שלכם, איך מוצאים קופות גמל מומלצות? כל מה שרציתם לדעת – הנה מתחילים.

למה יש חשיבות לנושא ניהול קופות גמל?

קופת גמל היא לא קופת חיסכון דוממת הניצבת על שולחן בחדר הילדים, שאליה מכניסים מדי פעם כמה מטבעות, ומחכים שהיא תתמלא כדי לפתוח אותה. קופת גמל היא המפתח העיקרי לעתיד מבוסס וטוב עבורכם, כשתצאו לפנסיה, ויש להתייחס אליה בכובד ראש הולם. זהו גם אינו חשבון בנק אלא מכשיר חיסכון דינמי המשתנה בהתאם למצב הכלכלי, החברתי, הפוליטי והמדיני, ומיועד לחיסכון, השקעות, צבירת כספים ואפילו סעיפי ביטוח שונים.

לכל קופת גמל יש חברת ניהול אחרת, מנהלי השקעות שונים, בחירה שונה של מסלולים ואפיקי סיכון ובהקשר ישיר לכך, לכל קופת גמל יש תוצאות אחרות. הבחירה בקופת גמל מסוימת יכולה להניב מאה אחוזים של רווח, לצורך הדוגמא, ואילו הבחירה בקופת גמל אחרת יכולה להניב ארבע מאות אחוזי רווח.

שאלון קצר לבדיקת התאמה למיקסום תשואות בקופות הגמל שלך
בדקו כמה כסף תוכלו להרוויח בחודש מתשואות בקופות הגמל שלכם
18-28
29-44
45-69
70+

אז איך יודעים באיזו קופת גמל לבחור, כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר?

נושא החברה לניהול קופות גמל הוא משמעותי לעניין בחירת קופת הגמל. קופת הגמל איננה מתקיימת מעצמה או מכוח אוטומטי כלשהו. החברה לניהול קופות גמל היא זו שמנתבת, מנהלת, מושכת את הכסף ברגע האחרון מאפיק שמצטייר לפתע כמסוכן, משקיעה באפיק אחר שנראה מבטיח, משנה או מקצרת מסלולים, וכן הלאה. החברה לניהול קופות גמל היא זו שקובעת איך תיראה קופת הגמל שלכם, וכמה היא תרוויח, למעט גורמים שאינם תלויים בה כמובן (מצב השוק, אינפלציה, מלחמה פתאומית, מגיפה עולמית ועוד).

איך יודעים לבחור את החברה לניהול קופות גמל הכי טובה?

כדי לחפש את החברה לניהול קופות גמל הכי טובה עבורכם, אתם צריכים לעשות שני דברים:

  • ייעוץ עם סוכן ביטוח פנסיוני

כמו בכל דבר אבל בעיקר כשזה נוגע לעתיד שלכם, אי אפשר פשוט להמר על החברה לניהול קופות גמל שתבנה את הרווחים העתידיים שלכם, ולקוות לטוב. אתם לא בהכרח מומחים גדולים בתחום השקעות ההון, הפנסיה והביטוח, ולכן לא כדאי לכם לבחור באופן אקראי את החברה לניהול קופות גמל שתלווה אתכם. יועץ פנסיוני מוסמך יעניק לכם ייעוץ אובייקטיבי, שלא מבוסס על אינטרס כלשהו או על קשרים אישיים שיש לו עם החברה לניהול קופות גמל, אלא יעניק לכם ייעוץ המבוסס על מה שמתאים לכם.

  • השוואה של חברות ניהול קופות גמל

דרך נוספת לאתר את החברה לניהול קופות גמל הכי טובה עבורכם היא להיכנס לפורטל ביטוחים, ולבצע השוואת בין חברות ניהול קופות גמל. בדקו לא רק מספרים יבשים, אלא גם ביקורות. קראו מה אומרים הלקוחות של חברות הניהול, איך קופות הגמל מתנהלות לאורך השנים, האם מנהלי החברה מלווים ומעניקים ייעוץ ללקוחות שלהם גם כאשר הם יוצאים לפנסיה, האם הם מציעים להם מוצרי חיסכון נוספים, וכן הלאה. בהתאם תוכלו לגבש החלטה, ולבחור את החברה לניהול קופות גמל שתעשה איתכם מעתה דרך ארוכה.

איך יודעים לבחור קופות גמל מובילות?

כשמחפשים קופת גמל שבאמת נותנת עבודה טובה והרווחים שלה גבוהים, צריך לעשות השוואת קופות גמל ולחפש את הנתונים הבאים:

  • בדיקה של תשואות

אין ספק שמעל הכל, מה שחשוב בקופת גמל זה כמה כסף היא מצליחה לייצר מדי שנה, מדי שלוש שנים ומדי חמש שנים. הרווחים של הקופה מגיעים מהתשואות שלה. כשאתם עושים השוואה בין כל קופות הגמל, אתם יכולים לראות מי השיגה למשל שלושים ושבעה אחוזי רווח, ומי בכלל נמצאת בהפסדים.

אם אתם כרגע בעיצומה של בדיקת קופת הגמל שלכם ואתם מגלים לדאבונכם שהיא מפסידה כסף, כדאי שתתייעצו בדחיפות עם יועץ פנסיוני, כדי לנייד באופן מיידי את הקופה המפסידה לקופת גמל מצליחה יותר.

  • בדיקה של דמי הניהול

לכל קופת פנסיה יש אחוז שונה של דמי ניהול, בהתאם למה שקבעה החברה לניהול קופות גמל. כשאתם עושים השוואת קופות גמל, הבדיקה של דמי הניהול משמעותית כמעט כמו התשואות, מאחר ודמי הניהול נגזרים מהרווחים. זה אומר שאם אתם מרוויחים היטב אך משלמים דמי ניהול גבוהים מדי, כנראה שבשורה התחתונה הרווחים שלכם לא יהיו גבוהים כפי שציפיתם.

  • בדיקה של רמת הסיכון של קופת הגמל

קופות גמל משקיעות במספר רמות סיכון:

רמת סיכון גבוהה

רמת סיכון בינונית

רמת סיכון נמוכה

יתכן שרמת הסיכון של קופת הגמל שלכם היא זו שמייצרת את ההפסדים או לחילופין את הרווחים שלכם. במקרים כאלה, עליכם להבין מה היא רמת הסיכון שאתם יכולים לעמוד בה, כדי למנוע את ההפסדים או כדי למקסם את הרווחים שלכם.

  • בדיקת מדד שארפ

לכל אפיק השקעה יש ציון, בדמות מדד שארפ, שמשקלל את רמת הסיכון עם דמי הניהול ורמת התשואות. מדד שארפ יכול לעזור לכם בבחירת קופת הגמל המומלצת עבורכם.

מה קורה לחברת הניהול במקרה של קופת גמל להשקעה?

קופת גמל להשקעה היא קופת גמל המוגדרת כנזילה, שמשמעותה היא שניתן לשחרר אותה או למשוך ממנה כסף בלי קנס של משיכה מוקדמת. היתרון של קופת גמל להשקעה הוא שניתן לנהל אותה באופן עצמאי, ללא חברת ניהול, ובכך לחסוך את דמי הניהול.  למרות זאת, גם קופות גמל להשקעה נמצאות תחת קורת גג של חברת ניהול קופות גמל – היא פשוט לא מעורבת בפעילות של כל נושא ההשקעות, בחירת רמות הסיכון ועוד.

האם החברה לניהול קופות גמל אחראית גם לכל נושא מס רווחי הון קופות גמל?

כשאנשים יוצאים לפנסיה, ורוצים לפתוח את קופת הגמל שצברו בה את כל הכסף לפנסיה שלהם, מציבים בפניהם כמה אפשרויות שחרור הקופה. הם יכולים למשוך את הכסף בבת אחת ולשלם עשרים וחמישה אחוזי מס רווחי הון קופות גמל (במקום מס גבוה יותר שהיה נהוג בעבר, של שלושים וחמישה אחוזי מס). הם יכולים לבחור בשיחרור חודשי של הפנסיה, כמו משכורת, ואז הם לא צריכים לשלם מס בכלל. הכסף מגיע אליהם נטו. החברה לניהול קופות גמל שניהלה עבורם את הפעילות צריכה להסביר להם מה כרוך בכל משיכה, האם הם רוצים לבטח את המשיכה החודשית בסכום נוסף שיבטיח את העברת סכום הקיצבה לבן / בת זוגם במקרה של מוות פתאומי ומוקדם – כן הלאה.

למען האמת, לא היינו ממליצים לכם להסתמך על החברה לניהול קופות גמל, אלא להתייעץ בנושא עם סוכן פנסיה מוסמך, וזו גם ההמלצה הרשמית של מדינת ישראל.

שאלון קצר לבדיקת התאמה למיקסום תשואות בקופות הגמל שלך
בדקו כמה כסף תוכלו להרוויח בחודש מתשואות בקופות הגמל שלכם
אני גבר
אני אישה
דילוג לתוכן