פורטל הביטוחים הגדול בישראל
• כל מה שצריך לדעת על ביטוח •
סוגי ביטוח רכב

סוגי ביטוח רכב שונים הם תמיד אישיו פופולרי ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש, בגלל עצם היותם ביטוחים שלפחות את חלקם אתם חייבים לעשות, ואין לכם שום אמירה בנושא, תירוץ או טענה שיכולה לעזור לכם.

בנוסף, אלה ביטוחים שאינם נמתחים על שנים, כך שאנחנו יכולים פשוט לשכוח מהם ולהמשיך בחיינו. ביטוחי הרכב הם שנתיים, ויש לחדש אותם בדיוק כל 12 חודשים, גם אלה שאינם בגדר ביטוח חובה.

אז איזה סוגי ביטוח רכב אנחנו חייבים לעשות, מה הן הדרכים להוזיל את הביטוח, איפה הכי משתלם לעשות ביטוח רכב ולמה צריך לשים לב בפוליסה?

אלו סוגי ביטוח רכב קיימים במדינת ישראל, בשנת 2021?

שאלון קצר לבדיקת
הוזלה בביטוח הרכב שלך
בדקו כמה כסף תוכלו לחסוך בחודש בעלות ביטוח הרכב שלכם
18-28
29-44
45-69
70+

ביטוח מקיף:

הביטוח המקיף לרכב אינו ביטוח חובה, אך מרבית בעלי הרכבים בישראל, לפי סקר של חברות הביטוח, מחדשים אותו מדי שנה. הוא אומנם אינו זול, אך כל מי שנוהג מעל כמה שנים יודע, שקשה עד בלתי אפשרי להימנע מתאונות על הכביש, ורק ביטוח מקיף מחזיר לכם או משלם במקומכם את עלות התיקונים הגבוהה כל כך. ולא מדובר פה בתיקון של אופניים – עלות המוסך יכולה להגיע למאות אלפי שקלים ועד הכרזה על טוטאל לוס, ששווייה כשווי הרכב.

פוליסת ביטוח מקיף אמורה לכלול כמה סעיפים בסיסיים, ברוב חברות הביטוח:

  • כיסוי לנזקים עקב תאונות שנגרמו באשמתו של הנהג לרכב שלו עצמו, או באשמת צד גימל שברח בלי להשאיר פרטים. בשני המקרים האלה יש נזק לאוטו, ואין צד שלישי שישלם. מי שתופס את המושכות ומשלם עבור כל התיקונים ועבור ירידת הערך של הרכב היא חברת הביטוח.
  • כיסוי עבור נזקים שנגרמו מ”כוחות עליונים”: מזג האוויר, אסונות טבע ואירועי נפילה של גורמים מהשמיים – המוסכים ומשאיות הגרר עובדים שעות נוספות בחורף, לשלוף מכוניות ששקעו בשלוליות ענק סטייל ונציה, ולתקן את הנזקים העצומים שנגרמו לרכב. הביטוח המקיף מכסה אירועים שקרו לא בשליטת בעל הרכב, ולמעשה לא בשליטה של אף בן אנוש: שטפונות, שריפות, רעידות אשמה, חפצים הנופלים על הרכב כמו עמודי חשמל, ברד שמחורר את גב האוטו- וכן הלאה.
  • כיסוי עבור נזקים שנגרמו על ידי אנשים: גניבת הרכב, פריצה שהשחיתה את הדלת או את המושבים, השחתה של הרכב, הצתה, וכן הלאה.
  • כיסוי עבור צד גימל: כיסוי כל ההוצאות של תאונות, שבעל הפוליסה גרם לצד גימל – נהג של מכונית אחרת, עובר אורח או רכוש של אדם, עירייה, מוסד וכן הלאה.
  • אחריות על חלקי האוטו כמו חלונות וכו’.
  • שירותי גרירה וחילוץ, שירות החלפת גלגל ועוד.
  • שירות ייעוץ משפטי עבור נהגים שהיו מעורבים בתאונה ועומדים לדין.

ביטוח חובה:

מבין כל עשרות הביטוחים שיש לעולם הביטוח להציע, זהו הביטוח היחידי בישראל שחובה לעשות. כשאנשים מחליטים לרכוש רכב, הם צריכים להיות מודעים לכך שחלק מהוצאות הרכב הן עבור הביטוחים השונים, ובראשם ביטוח חובה.

ללא ביטוח חובה, אסור לנהוג כלל. ביטוח חובה מכסה את כל ההוצאות במקרה של תאונה, בין אם זה הנהג שנפגע, ובין אם אלה אנשים שישבו ברכב, או עוברי אורח שהיו מעורבים בתאונה או באירוע שגרם לפגיעה.

חשוב לציין שביטוח חובה מכסה רק הוצאות רפואיות שנגרמו עקב תאונה, ואינו קשור לכיסוי של הוצאות תיקון הרכב במוסך, או להוצאות משפטיות. לפיכך הוחלט שהוא יהיה בגדר ביטוח חובה – כדי שלא יהיה מצב בו אנשים נפצעים בתאונה ואין להם איך לכסות את ההוצאות הרפואיות או הנפשיות שנגרמו עקב התאונה.

מה קורה אם הנהג אינו מכוסה בביטוח חובה? במקרה כזה, אם היו אתו אנשים באוטו שנפצעו, או הולכי רגל שנפצעו, הם יצטרכו לפנות לקרן קרנית, ולקבל את כספם ואת החזר ההוצאות שלהם דרכה. הקרן תתבע את הנהג, שהוא עצמו לא זכאי להחזר להוצאות, והוא יצטרך להחזיר להם את כל הסכומים שהם הוציאו – כלומר לממן מכיסו את כל הוצאות האנשים שנפגעו כשישבו אצלו ברכב.

ביטוח צד גימל:

בעלי רכבים שגילם מעל עשר או אחת עשרה שנים, נתקלים בבעיה כשהם רוצים לחדש את הביטוח המקיף שלהם. לא כל חברות הביטוח מוכנות לבטח אותם, וככל שגיל הרכב עולה, כך המחיר עולה, אם בכלל חברת הביטוח מוכנה לבטח את האוטו המקשיש.

הפתרון שיש לבעלי רכבים כאלה, הוא לעשות רק ביטוח צד גימל, אותו סעיף שקיים בתוך הביטוח המקיף, וניתן לשלוף אותו משם ולשלם עליו בנפרד. אומנם בעלי הרכב שאין להם ביטוח מקיף לא יפוצו בעת תאונה שהם גרמו לה, וחברת הביטוח לא תממן להם את התיקונים במוסך, אבל הם לפחות לא יצטרכו לממן מכיסם את התיקונים עבור הרכב שהם התנגשו בו.

חשוב לציין, שאין לנו שליטה במי אנחנו מתנגשים. אנחנו לא יכולים לבחור להתנגש דווקא ברכב ישן וזול. אם פגענו בטעות ברכב יוקרתי וחדש, התיקון יעלה לנו הון עתק. משום כך, מבין כל סוגי ביטוח רכב שאינם חובה, דווקא ביטוח צד גימל הוא בגדר ביטוח שחובה עליכם לעשות, אם אתם מחליטים שלא לעשות ביטוח מקיף.

איך ניתן להוזיל סוגי ביטוח רכב מבלי לצמצם את המעטפת הביטוחית?

יש כמה דרכים שבעזרתן תוכלו לקבל פוליסה משופרת וזולה יותר.

  • ליווי מקצועי וצמוד של סוכני ביטוח רכב: אם עושים לבד ביטוח רכב, במיוחד אם עושים אותו לבד אונליין, עלולים לשלם יותר, ובנוסף, להסתכן בפוליסת ביטוח לא מלאה או רחבה מספיק. לסוכני ביטוח בתחום הרכב יש המון מידע פנימי שלכם אין, כמו מבצעים, הטבות, ידע מי משלם תביעות במהירות, מי אדיב יותר – וכן הלאה. בנוסף, לסוכני ביטוח יש מחירים סיטונאיים שהם יכולים לתת לכם, והם יהיו זולים יותר מכפי שאתם תקבלו מחברת הביטוח או דרך האון ליין.
  • התאמה של הביטוח לנהגים חדשים וצעירים

נהגים חדשים ונהגים צעירים משלמים הון עתק על הביטוח שלהם. לדוגמא, נהג כבן ארבעים שנוהג על רכב חדש יתבקש לשלם 833 ש”ח בחברת הביטוח שלמה, ונהג חדש כבן שמונה עשרה ישלם  2,747 ש”ח, עבור נהיגה באותו רכב, בחברת הביטוח ליברה. הפתרון הוא להתאים את הביטוח לנהג החדש. אם מדובר בחייל, בסטודנט או בתלמיד תיכון שלא נמצאים הרבה בבית, הרי שחבל לשלם כל כך הרבה על הביטוח היקר הזה. עדיף להפעיל ביטוח זמני, או ביטוח שמפעילים רק כשנוהגים פיזית ברכב.

  • תנהגו בזהירות – תשלמו פחות

נהגים זהירים משלם פחות וזכאים להטבות רבות חינם בפוליסות של כל סוגי ביטוח רכב, כמו שירותי גרירה, סכום נמוך יותר של השתתפות עצמית ועוד.

במה מדובר? עליכם להיות בעלי עבר נקי משלילות רישיון, פסילות רישיון ותביעות נגדיות. אם חברת הביטוח שלכם לא מציעה לכם הנחה עבור היותכם נהגים זהירים, חפשו הצעה שכן מצ’פרת אתכם. אתם יכולים לעבוד עם פורטל ביטוחים ולוודא שאכן לא היו לכם תביעות בשלוש השנים האחרונות. אגב, נהגים בעלי עבר של תביעות פסילת רישיון, לא רק משלמים יותר אלא גם צפויים להיתקל בבעיות, בבואם לחדש את הביטוח. יש חברות שפשוט לא מסכימות לבטח נהגים בעלי עבר של ריבוי תביעות.

  • נהגות? שלמו פחות על כל סוגי ביטוח רכב

סקר מטעם עמותת אור ירוק ביצע פילוח של תאונות דרכים לפי מגדר, והתברר שנהגות היו מעורבות רק ב10% מכלל תאונות הדרכים בישראל. משום כך, חברות הביטוח מציעות לנהגות מחירים מוזלים בכל סוגי ביטוח רכב, והרחבות בביטוח המקיף כמו שירות החלפת גלגל ועוד.

  • תפרגנו לעצמכם רכב חדש – זה גם יוזיל לכם את הביטוח

הבדלי המחיר עבור סוגי ביטוח רכב, בין רכבים ישנים ורכבים חדשים, יכול להיות כמעט פי שלוש.  נהגים שיש לכם רכב חדש לא רק נהנים מחווית נהיגה טוב ובטוחה יותר, אלא גם ממחירי ביטוח רכב זולים  יותר. אגב, בעלי רכב ישן לא תמיד מצליחים לעשות ביטוח מקיף לרכב שלהם, וגם כשהם כבר עושים – זה עולה להם הון עתק, וככל הנראה לא מגיע עם פוליסה בעלת טווח כיסוי גדול.

  • מכונית מאובזרת – ביטוח מוזל

בחודש יולי בשנת אלפיים ושמונה עשרה, פורסם דוח של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שהציג ירידה נאה של 23% בכמות ההרוגים בתאונות דרכים ביחס לשנים הקודמות. הדוח שרטט קו ישיר בין הירידה בנפגעי תאונות, ובין העליה באיבזור מערכות בטיחות ברכבים. מערכות הבטיחות מאפשרות לנהג נסיעה בטוחה יותר על ידי התרעה בכל פעם שמסתמנת בעיה כמו רכב צמוד מדי, אי האטה, כשהנהג לא מאותת ועוד. לכן חברות הביטוח מציעות מחירים מוזלים לנהגים בעלי רכב מאובזר בכל מערכות הבטיחות, עבור כל סוגי ביטוח רכב – ביטוח חובה, ביטוח מקיף וביטוח צד גימל.

  • התאמה של פוליסת הביטוח להרכב המשפחתי שלכם

התאמה של סוגי ביטוח לרכב תחסוך לכם לא מעט. הזכרנו קודם נהג חדש שלא נמצא הרבה בבית, ואפשר להתאים לו ביטוח זמני. אבל למען האמת אפשר להתאים את הביטוח הזה גם עבור אנשים שאינם נוהגים הרבה, או שיש להם רכב אחר, כמו רכב חברה שעליו הם בעיקר נוהגים. גם נהגים שלא נוסעים בשבת זכאים לקבל ביטוח מוזל יותר – התייעצו עם סוכן הביטוח שלכם בנושא.

האם ניתן להשוות את מחירי ביטוח הרכב דרך פורטל ביטוחים?

פורטל ביטוחים הוא כלי מעולה להשוואה ולהבנה של סוגי פוליסות ביטוחי הרכב שיש. יש כל כך הרבה סוגי ביטוח רכב וכל כך הרבה סוגים של פוליסות, של חברות ביטוח ואולי גם סוכני ביטוח רכב, שקשה לבחור מה לעשות, כשרוצים לעשות השוואת מחירים כדי לראות מי נותן לנו את המחיר הכי טוב.

הבעיה עם פורטל ביטוחים, שהוא אינו יודע לתת לנו מידע אישי, או מידע מתחלף, או מידע שמבוסס על אינפורמציה אישית וחשובה שקשורה אלינו. רק סוכני ביטוח רכב ידעו לתת לנו מחיר טוב, שמבוסס על ההבנה שלהם בתחום ביטוחי הרכב ועל הניסיון שלהם עם כל חברות הרכב. בנוסף, סוכני ביטוח רכב יודעים לעשות התאמה טובה של הפוליסה למצב שלנו, למשפחה שלנו ולצרכים שלנו, ובכך יכולים גם להוזיל לנו את מחיר הפוליסה וגם לייצר לנו התאמה כיסויית מושלמת.

שאלון קצר לבדיקת
הוזלה בביטוח הרכב שלך
בדקו כמה כסף תוכלו לחסוך בחודש בעלות ביטוח הרכב שלכם
אני גבר
אני אישה
דילוג לתוכן