פורטל הביטוחים הגדול בישראל
• כל מה שצריך לדעת על ביטוח •

תוכן עניינים

מכירים את זה שאתם יוצאים לבילוי עם בן / בת הזוג שלכם, מתכוננים לכמה שעות של כיף וצחוקים, כשפתאום הוא / היא אומרים בקול רציני – אנחנו צריכים לדבר. 

ואז השיחה עוברת למחוזות פחות כייפים, כמו תורנות שטיפת בית, חינוך הילדים או שלא נדע, ביטוח חיים למקרה מוות. ואם תשאלו למה, מה עשיתם רע שאתם צריכים לדבר על נושאים כל כך לא אטרקטיביים בזמן הבילוי שלכם תקבלו את התשובה הבאה – 

מתישהו צריך לדבר על זה, ורוב הזמן אין לנו זמן לדבר על זה, לעשות את זה או לבדוק את זה. 

 

ביטוח חיים למקרה מוות הוא מסוג הדברים שאנו חושבים או אומרים אותם בליווי מילים נוספות כמו “חס וחלילה” או “טפו טפו” וכאלה בסגנון. 

מן הסתם, ביטוח חיים למקרה מוות עושים לתרחיש הכי גרוע שיכול לקרות לאדם – המוות שלו.

בהיותנו אנשים אחראיים, אנחנו חושבים מעבר לטרגדיה האישית של אדם שנפטר – אנו חושבים על מי שנשאר מאחור: הילדים שלא יכולים עדיין לפרנס את עצמם, האלמן או האלמנה שנותרו ללא מפרנס נוסף – ומשום כך דואגים לכך שהם יוכלו להמשיך בחייהם ללא חובות וללא נטל כלכלי משמעותי. 

  

מה זה ביטוח חיים למקרה מוות

ביטוח חיים למקרה מוות הוא ביטוח חיים רגיל מסוג ריסק – למעשה זה הביטוח הקלאסי, הישן וזה שאתם מכירים. 

המטרה של ביטוח חיים למקרה מוות היא פשוטה למדי: המבוטח מפריש בכל חודש סכום כסף מסוים לתקופה מוגדרת מראש. אם הוא נפטר במהלך התקופה, סכום הפוליסה שהוחלט עליה מראש עוברת ליורשיו. 

סכום הפוליסה נקבעת בהתאם ליכולת של המבוטח להפריש מדי חודש כסף. אין סיבה לייצר מינוס בבנק או חובות כספיים, רק בשביל להפריש כסף לביטוח חיים.

בנוסף, הכסף מביטוח חיים לא מצטבר כמו בתוכנית חיסכון. אם המבוטח נפטר חצי שנה אחרי תחילת ההפקדה לביטוח, או אם הוא נפטר דקה לפני תום הביטוח – היורשים שלו יקבלו בדיוק את אותו סכום כסף.

 

כמה עולה ביטוח חיים? 

המחיר של ביטוח חיים למקרה מוות מתבסס על נתונים אישיים של המבוטח. למשל, הגיל שלו, מצב בריאותו, הרגלים שונים כמו עישון, מחלות רקע, אישפוזי עבר ואפילו גנטיקה. 

כל אחה מסייעים לחברת הביטוח לגבש מחיר פוליסה, בהתאם לצפי שיש לה לגבי מוות פתאומי ומוקדם של המבוטח. 

נתונים נוספים שנכנסים למשוואה הם סכום הפוליסה שרוצים לעשות, וכמובן משך שנות הביטוח. 

 

למה חשוב לעשות השוואת ביטוח חיים

בנוסף למה שכתבנו קודם, על כך שסכום התשלום החודשי לביטוח מתבסס על נתונים כמו גיל המבוטח, מצב בריאותו וסכום הפוליסה שהוא מעוניין להוריש ליורשיו, יש נושא אחד חשוב שלרוב לא נוגעים בו: המחירים השונים של חברות הביטוח. 

לכל חברת ביטוח יש מחירים שונים, ובנוסף, חלקן גם יוצראות מדי פעם במבצעים שונים. לכן חשוב לעשות השוואת מחירים ולבחור בביטוח הכי משתלם עבורכם.

 

זיכוי ממס ביטוח חיים

אתם אולי לא יודעים את זה, למעשה אתם בטוח לא מודעים לכך, אבל מגיע לכם זיכוי ממס עבור ביטוח חיים למקרה מוות. זו הטבה שהמדינה נותנת לכם, גם למשלמי ביטוח חיים למשכנתא, אבל היא לא מפרסמת את זה בשום מקום, כך שהרבה אנשים לא לוקחים את מה שמגיע להם.

הזיכוי הוא כרבע מכל מה ששילמתם עד כה עבור ביטוח חיים, ותופס גם שש שנים אחורה. זה לא מסובך לעשות את זה, אבל יפה עבודת בירוקרקטיה. 

אנחנו מציעים לכם לפנות לסוכן ביטוח המתמחה בביטוחי חיים, ולבקש ממנו לממש עבורכם את ההטבה. 

 

מה עושים במקרה של ביטוח חיים כפול?

ביטוח חיים למקרה מוות מופיע בלא מעט פוליסות שיש לכולנו, ולכן סביר להניח שיש לנו כפילויות גם בתחום זה. 

בדקו עם סוכן הביטוח שלכם כמה אתם משלמים בכל פוליסה, ואם יש לכם כפילויות. הסוכן ידע לצמצם לכם כפילויות ולסגור לכם פוליסות יקרות שלא לצורך.

 

מדוע מחירי ביטוח חיים צנחו?

מחירי הביטוח הוזלו משמעותית לאחר הרפורמה בתחום, ולכן כדאי שתבדקו על מה אתם משלמים. אם יש לכם פוליסת ביטוח חיים מלפני שנת 2019, אתם משלמים סכומי ביטוח גבוהים מדי. 

אתם יכולים לבקש מהסוכן שיעביר אתכם לפוליסה אחרת, מבלי להמתין שוב תקופת אכשרה.

 

מה משמעות תקופת אכשרה בביטוח חיים?

רוב חברות הביטוח דורשות תקופת אכשרה של שלושה חודשים, שבהן המבוטח בעצם ממתין שתוקף הביטוח שלו ייכנס לתוקף. במשך תשעים ימים אלה, הוא ייחשב כלא מבוטח, ואם הוא ימות חברת הביטוח לא תפצה את היורשים שלו.

 

 

 

שאלון קצר לבדיקת זכאות להזולה בביטוח החיים שלך
בדקו כמה כסף תוכלו לחסוך בחודש בעליות ביטוח החיים שלכם
אני גבר
אני אישה
דילוג לתוכן