פורטל הביטוחים הגדול בישראל
• כל מה שצריך לדעת על ביטוח •
קופת גמל להשקעה הסולידית

קופות הגמל, שפעם היו חיסכון פנסיוני אפור למדי, הפכו לסחורה לוהטת ולאפיק השקעות לגיטימי. הסיבה היא שעולם קופות הגמל מציע מגוון גדול של מסלולים ואפיקי השקעה, החל ממסלול השקעה עם סיכון נמוך כמו קופת גמל להשקעה הסולידית וכלה במסלולים עם סיכון מוגבר, שמשיגים תוצאות פנטסטיות. מה מתאים לנו, המשקיעים שאינם אנשי פיננסים מנוסים? האם אנשים ללא ידע מקצועי יכולים לקפוץ לקופות גמל בסיכון מוגבר, או שעליהם להישאר בתחום קופת גמל להשקעה הסולידית, שמניבה אף היא תוצאות טובות למדי?

מה זו קופת גמל להשקעה הסולידית?

עולם קופות הגמל מכיל קופת גמל באפיקים ומסלולי השקעה שונים. קופת גמל להשקעה הסולידית היא קופת גמל במסלול “רגוע” ובסיכון נמוך, שמניבה תשואות הנעות סביב שלושה אחוזים ויותר. מבחינת תנאי החיסכון, הזכויות והמיסים היא איננה שונה מכל קופת חיסכון אחרת, ונהנית מאותם יתרונות והטבות מס.

שאלון קצר לבדיקת התאמה למיקסום תשואות בקופות הגמל שלך
בדקו כמה כסף תוכלו להרוויח בחודש מתשואות בקופות הגמל שלכם
18-28
29-44
45-69
70+

מה מכיל סל השקעות של קופת גמל להשקעה הסולידית?

מן הסתם כל קופת גמל להשקעה הסולידית תציג סל השקעות שונה, אך מה שמשותף לכולן הוא פיזור השקעות במסלולים בטוחים עם אפיל סיכון נמוך.

דוגמא לסל השקעות של אקסלנס נשואה, חיסכון במסלול סיכון מועט:

  • מזומנים ושווי מזומנים
  • אג”ח ממשלתי סחיר – 2.74 אחוז
  • אג”ח קונצרני סחיר – 37.36 אחוז
  • מניות וני”ע אחרים סחירים – 47.93 אחוז
  • פקדונות והלוואות – 0.28 אחוז

כמה מניבה קופת גמל להשקעה הסולידית?

אתם בטח שואלים את עצמכם בשלב זה, כמה עשתה קופת גמל להשקעה הסולידית בשנת 2021, מול קופת גמל במסלול מוגבר – והאם הסיכון המוגבר בכלל שווה? אנחנו ניתן לכם את הנתונים ואתם תחליטו לבד:

לדוגמא, קופת הגמל אקסלנס נשואה השיגה 3.72 אחוזים, לעומת קופת הגמל של פסגות גמל והשקעה שהשיגה במסלול המוגבר שלה 9.3 אחוזים.

קופת הגמל מיטב דש גמל ופנסיה בע”מ הניבה 4.58 אחוזים במסלול קופת גמל להשקעה הסולידית, כשבמסלול המוגבר היא השיגה 5.73 אחוזים, לא הבדל משמעותי.

פסגות קופות גמל והשקעה השיגה 4.44 אחוזים במסלול קופת גמל להשקעה הסולידית, מול קופת הגמל מנורה פנסיה שהשיגה 6.98 אחוזים.

בסך הכל ניתן לומר שהנתונים של קופות הגמל בסיכון נמוך לא רעים בכלל, ורחוקים שנות אור מחיסכון בנקאי למשל, שמאופיין במסלול השקעה סולידי אך מניב ריביות של פחות מאחוז אחד.

מה זו קופת גמל בסיכון מוגבר?

בניגוד למסלול רגוע כמו קופת גמל להשקעה הסולידית, קופות הגמל בסיכון מוגבר משקיעות בגורמים בעלי תנודתיות גבוהה יותר, ועם חשיפה גבוהה יותר למסלולים כמו למשל מניות או מטבעות חוץ. קופת גמל בסיכון מוגבר מתאימה יותר לחיסכון לטווח בינוני כמו קרן השתלמות או כמו תוכנית חיסכון לכל ילד, שמציעה קופת גמל להשקעה לילדים באמצעות המדינה. הסיבה לכך היא שקופות גמל בסיכון מוגבר דורשות יותר מעקב וניהול מאשר קופות רגועות כמו קופת גמל להשקעה הסולידית, ולכן מאפיינות לרוב תקופה ספציפית של חיסכון. אך למרות זאת, יש לא מעט אנשים שמנהלים בצורה כזו את כל החסכונות שלהם, גם אלו הפנסיונים לטווח ארוך. ולא רק זה, אלא שיש גם אנשים שמנהלים את קופת הגמל שלהם בעצמם. זה אפשרי רק אם הופכים את קופת הגמל לקופה בניהול אישי.

האם קופת גמל להשקעה הסולידית הכי מתאימה עבור חיסכון לכל ילד?

בכתבה שפורסמה בתחילת השנה באחד מהאתרים הכלכליים נטען, שאוכלוסיית ההורים בישראל מתחלקת לשני חלקים: אלה שבוחרים קופת גמל להשקעה לילדים במסלול סיכון מוגבר, ואלה שבוחרים קופת גמל להשקעה לילדים במסלול סיכון נמוך. ההבדל, כך נטען, נבע מחתך סוציו-אקונומי מובהק: העשירונים העליונים בחרו במסלול סיכון גבוה, והעשירונים התחתונים בחרו בחיסכון בסיכון נמוך. האם הסיבה לכך היא שההורים מהמעמד הסוציו אקונומי הנמוך יותר פשוט חששו לכספם ולהפסד של כספי החיסכון? תתפלאו, אבל סביר להניח שהתשובה היא אחרת לחלוטין: כשהתינוק נולד, ההורים מקבלים פנייה מביטוח לאומי ומתבקשים לומר באיזה מסלול הם רוצים לחסוך את כספי התוכנית חיסכון לכל ילד. יש להם כמה חודשים להחליט ולמסור את הודעתם באתר של ביטוח לאומי. אם ההורים לא מודיעים באיזה מסלול הם מעוניינים לחסוך, ביטוח לאומי מפריש את כספי התוכנית לבנק, לחשבון שאליו הוא מפריש את קצבת הילדים החודשית. לרוע המזל, החיסכון בבנק הוא איטי ולא משמעותי. הוא כמעט אינו צובר ריבית, כך שילדים ממעמד סוציו אקונומי נמוך מגיעים לגיל שמונה עשרה, הם מקבלים סכום מינימום מתוכנית חיסכון לכל ילד, בניגוד לילדים שכספי התוכנית נחסכו עבורם בקופת גמל, אפילו אם זה במסלול סיכון נמוך. אין ספק שקופות גמל, גם אלה שבמסלול סיכון נמוך כמו קופת גמל להשקעה הסולידית, הן כלי החיסכון היעיל והמוצלח ביותר עבור חיסכון לילדים.

מסלולי קופת גמל להשקעה לילדים

לרשות ההורים יש בכל שנה מספר קופות גמל להשקעה לילדים במסלולים שונים, מהן הם יכולים לבחור את מסלול החיסכון המועדף עליהם. חיסכון חכם יכול להניב סכום נאה, שישלם את כל דמי הלימוד באוניברסיטה של הילד (כשהתוכנית תיפתח הוא כבר לא יהיה ילד אלא בחור צעיר), ואולי אפילו תכסה גם את שיעורי הנהיגה ואת האוטו הראשון.  לכן חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע ולא לקבל החלטות על סמך ניסיון של אנשים אחרים.

אלה קופות הגמל שנבחרו לתוכנית חיסכון לכל ילד בשנת 2021. לכל אחת מהן יש בין שלושה לחמישה מסלולי סיכון והשקעה, ואתם יכולים לבחור את זו שנראית לכם הכי מתאימה עבורכם, ועבור החיסכון של הילד שלכם:

  • קופת גמל אינטרגמל
  • קופת גמל הראל פנסיה
  • קופת גמל מגדל מקפת
  • קופת גמל קל גמל ופנסיה
  • קופת גמל אינפיניטי
  • קופת גמל אלטשולר שחם גמל ופנסיה
  • קופת גמל אנליסט
  • קופת גמל אקסלנס נשואה
  • קופת גמל הלמן אלדובי
  • קופת גמל מיטב דש גמל ופנסיה
  • קופת גמל מנורה פנסיה
  • קופת גמל פסגות קופות גמל ופנסיה

איך בוחרים קופת גמל?

קופות גמל הפכו להיות כלי חיסכון שמייצר תשואות גבוהות למדי, וצריך עין של מומחה לפיננסים כדי להבין באיזו קופת גמל לבחור. כמובן שכמו בכל תחום בחיים, קופת גמל להשקעה הסולידית תניב רוב הזמן תשואות גבוהות פחות מקופות גמל המשקיעות במסלולים עם סיכון מוגבר. השאלה, כמה סיכון אנחנו יכולים לספוג, הן מבחינה כלכלית נטו והן מבחינת היכולת שלנו לנהל את חיינו בשלווה למרות שהכסף שלנו במירוץ מלא אדרנלין? ככל הנראה היחיד שיכול לענות על התשובה הזו כראוי הוא יועץ פיננסי מומחה. אם אתם מעוניינים לשנות את מסלול קופת הגמל שלכם או שאתם רוצים לפתוח קופת גמל חדשה, כדאי שתיכנסו לאתר שלנו ותלחצו על לשונית צור קשר. דרך לחצן צור קשר נוכל לחזור אליכם, להכיר אתכם ולבחור יחד איתכם את אפיק ההשקעה הנכון לכם ביותר.

שאלון קצר לבדיקת התאמה למיקסום תשואות בקופות הגמל שלך
בדקו כמה כסף תוכלו להרוויח בחודש מתשואות בקופות הגמל שלכם
אני גבר
אני אישה
דילוג לתוכן