פורטל הביטוחים הגדול בישראל
• כל מה שצריך לדעת על ביטוח •
חברות ביטוח חיים

כשיושבים וחושבים על זה לעומק, אין ספק שביטוח חיים הוא מסוג הביטוחים שעושים עם תחושה כבדה קצת בלב. בניגוד לביטוח רכב למשל, ביטוח חיים זה ביטוח שאפשר (אם רוצים) לעשות רק פעם אחת, ושלכוח ממנו. אף אחד לא רוצה לחשוב על רגע המימוש שלו, כי הוא יקרה בעת פטירת המבוטח.

יחד עם זאת, ביטוח חיים הוא ביטוח חשוב מאין כמוהו. ביטוח חיים מאפשר ליורשים של המנוח להתקדם בחייהם ולא לסבול מההשלכות הכלכליות של מותו (לפעמים בטרם עת, וכשהיורשים עוד צעירים למדי). חלק מהביטוחים הם נטו כפתרון כלכלי לאחר פטירה, וחלק הם מוצרים כלכליים לכל דבר ועניין, כמו ביטוח חיים עם חיסכון. אין ספק שעבור חברות ביטוח חיים רבות, הכי טוב שתעשו ביטוח חיים אונליין: אתם נכנסים לאתר, ממלאים פרטים, שולחים, תודה וביי, נדבר פעם באף פעם. בכל מהלך ההצטרפות אף נציג שירות לא הוטרד ואף אחד לא בזבז זמן על שיחות מכירה – ללא ספק הסיטואציה הכי חלומית עבור חברות ביטוח חיים, ובעיקר אלה המתבססות על ביטוח חיים אונליין.

אבל מה האינטרס שלכם? מה הכי טוב עבורכם, אלה שמשלמים עבור כל התענוג הזה? מי יסביר לכם על מה אתם משלמים, מתי כדאי לכם להתחיל לחשוב על ביטוח חיים (ומתי זה מיותר), איפה ניתן להשיג ביטוח חיים איכותי ולא יקר? האם ביטוח חיים אונליין זול יותר מפוליסות שמציעות חברות ביטוח חיים – וכמה עולה כל הסיפור הזה?

הכל – בכתבה שלפניכם.

מתי הכי טוב לעשות ביטוח חיים?

אין רגע של הארה שבו מבינים שנמות פעם, כמובן – כך שאין רגע מסוים בו מומלץ לעשות ביטוח חיים. למרות זאת, ההמלצה לעשות ביטוח חיים היא החל מהשלב שבו יש לכם ילדים. אנשים אחרים (ילדים ובן / בת זוג או קרובי משפחה אחרים הנתמכים על ידכם) שאתם מפרנסים ותלויים בכם, וחשוב לכם שימשיכו בשיגרת חייהם ללא הפרעה, גם אם חלילה המפרנס הראשי שלהם (אתם) ימות במפתיע. זאת הסיבה שחברות ביטוח חיים פונות להורים צעירים, כאלה שמתחילים את חייהם המשפחתיים, ומציעות להם לעשות ביטוח חיים.

מתי אין צורך לעשות ביטוח חיים? אם אין לכם אנשים התלויים בכם (אם אתם לא נשואים ואין לכם ילדים), מוטב שתשמרו את הכסף למטרות ביטוחיות אחרות. סיבה נוספת לא לעשות ביטוח חיים, היא אם יש לכם ירושה גדולה מאוד עבור צאצאיכם, כך שסכום כסף, גדול ככל שיהיה, הוא די זניח יחסית לכל מה שהם עתידים לקבל. אם אתם לא עושים ביטוח חיים, חשוב שתבדקו שיש לכם ביטוח נכות וביטוח אובדן עבודה בפוליסות אחרות שלכם.

שאלון קצר לבדיקת זכאות להזולה בביטוח החיים שלך
בדקו כמה כסף תוכלו לחסוך בחודש בעליות ביטוח החיים שלכם
18-28
29-44
45-69
70+

פוליסות של חברות ביטוח חיים המעודדות ביטוח חיים אונליין

נהוג לחשוב שכל דבר שאנחנו קונים אונליין, הוא זול יותר, ואומנם זה חלקית נכון. לעשות קניות אונליין הפך להיות שם קוד למוצר מוזל ולעיסקה טובה יותר. אין ספק שאם אתם רוכשים בגד בשלושים שקלים מאתר סיני, אתם עושים קנייה סבירה למדי: אומנם המוצר אינו איכותי, אבל גם לא שילמתם עליו הרבה, ויחסית לסכום שהוא עלה הוא ישמש אותכם די והותר, מה גם שבארץ הוא בטח יעלה יותר. אך מה לגבי הצטרפות לביטוח חיים, האם גם בתחום זה שווה להעדיף ביטוח חיים אונליין שמציעות חברות ביטוח חיים, או שעדיף להתייעץ עם סוכני ביטוח?

ביטוח חיים הוא מוצר לא זול במיוחד, והוא אמור לייצר הרבה מאוד כסף ליורשים שלכם. זו לא עוד חולצה או זוג גרביים שאפשר לקנות ברשת, ומקסימום אם הם לא טובים להעביר הלאה. בתחום ביטוחי החיים אי אפשר להעביר הלאה – אם אתם משלמים יותר מדי, או שעשיתם פוליסה לא נכונה, אתם פשוט משלמים הרבה מאוד כסף לשווא. בנוסף, אתם עלולים למלא פרטים שגויים שלא באשמתכם, ולהיות חתומים על פוליסה שגויה. במקרה כזה לא רק שסתם שילמתם הרבה כסף, אלא שילמתם הרבה כסף על מוצר שלא יתממש, או יתממש רק בחלקו. מכאן, ברור שעדיף לעבוד עם סוכן ביטוח, כי כשעושים ביטוח לבד עלולים לטעות, וכשעושים אותו עם סוכן מקבלים ליווי מקצועי ומדויק.

ביטוח חיים אונליין לא יכול לספק לכם את כל ההסברים והתמיכה שאתם זקוקים להם. אתם חותמים על חוזה לכל חיים, שמטרתו היא לעזור ליורשים שלכם לקבל הרבה כסף ולהסתדר גם בלעדיכם – זה לא יכול להיות פשטני ומהיר. אתם זקוקים לסוכן ביטוח מיומן שיתמוך בכם וילווה אתכם בכל התהליך, יסביר לכם על כל שלב ויבדוק שאין לכם כפל ביטוחי. בנוסף, גם הטענה על מחיר נמוך יותר של ביטוח חיים אונליין, היא בעיקר קו פרסומי של חברות ביטוח חיים ואין לה ביסוס אמיתי: סוכן ביטוח לא יגבה מכם מחיר גבוה יותר, כי הוא מושך את העמלה שלו מחברות ביטוח חיים ולא מהלקוחות שלו. בפעמים רבות סוכן ביטוח יציע לכם מחיר נמוך יותר מהצעה של חברות ביטוח חיים.

כיצד סוכן ביטוח חיים עובד עם חברות ביטוח חיים?

בניגוד לחברות ביטוח חיים, סוכן ביטוח מיומן עובד רק בשבילכם, ולטובתכם. האינטרס שלו ממוקד בכם, ולא בעמלות של  חברות ביטוח חיים. הוא לא שכיר שלהן, ולא נציג שירות שלהן – הוא משווק את תכוניות הביטוח שלהם לפי ראות עיניו, ובהתאם למה שהלקוחות שלו רוצים, יכולים וצריכים. הוא יכול למצוא לכם מבצעים טובים, וגם להפסיק פוליסה אחת ולהעביר אותכם לפוליסה בחברה אחרת, כדי שתשלמו פחות.  נציג של חברות ביטוח חיים לא יצלצל להגיד לכם, למשל, שבשנת 2019 שינו את החוק והוזילו את ביטוח החיים בכמעט חמישים אחוז. סוכן הביטוח כן יעשה זאת עבורכם, יפסיק לכם את הפוליסה הישנה והיקרה ויעביר אתכם לפוליסה החדשה.

מה זה ביטוח חיים עם חיסכון?

ישנם מספר מוצרים ביטוחיים שנושאים את השם ביטוח חיים. אחד מהם זה ביטוח חיים עם חיסכון, שהוא למעשה מוצר מצוין, עבור אנשים שמעוניינים להבטיח שהיורשים שלהם יוכלו להמשיך את חייהם גם לאחר מותם, וגם להבטיח את השליש האחרון בחייהם: ביטוח חיים עם חיסכון הוא מוצר פנסיוני, שצובר חיסכון בכל חודש, וכאשר המבוטח מגיע לגיל פנסיה, הוא יכול ליהנות מגימלה חודשית נאה שמשפרת לו את איכות החיים.

שאלון קצר לבדיקת זכאות להזולה בביטוח החיים שלך
בדקו כמה כסף תוכלו לחסוך בחודש בעליות ביטוח החיים שלכם
אני גבר
אני אישה
דילוג לתוכן