פורטל הביטוחים הגדול בישראל
• כל מה שצריך לדעת על ביטוח •
הלוואת בלון קרן השתלמות

כל אדם יכול למצוא את עצמו במצב שבו הוא זקוק פתאום לסכום כסף מיידי. לפעמים זה כדי לממן רכישה חשובה, במקרים אחרים זו עזרה לבן משפחה אהוב שנקלע לצרה. הוצאה כספית בלתי היא צפויה היא מסוג הדברים שיכולים לקרות כל הזמן, גם לאנשים מאוד מתכוננים, ששומרים תמיד כסף בצד. אז מה עושים במקרה כזה, כשצריך כמה עשרות אלפי שקלים, וצריך אותם מיד? האופציה הראשונה היא הלוואה מהבנק. זו הלוואה סולידית, אבל לא בהכרח נכונה לכם. הלוואה מהבנק משפיעה על החשבון שלכם, על האשראי שלכם, על היחסים שלכם עם הבנק. בעיקר, הלוואה בנקאית כרוכה בשני דברים שאולי כרגע אתם לא יכולים לספק: החזר תשלומים חודשיים, ותשלום גבוה של ריבית.

אז למה שלא תקחו הלוואה מעצמכם? כן, מה ששמעתם: הלוואת בלון קרן השתלמות היא למעשה הלוואה על חשבון קרן השתלמות השייכת לכם לא צפויה להיפתח בתקופה הקרובה.

מה זו הלוואת בלון קרן השתלמות?

הלוואת בלון באופן כללי היא הלוואה בה אתם לא משועבדים להחזר סכומי כסף חודשיים על ההלוואה, אלא מחזירים את כל סכום ההלוואה רק בסוף התקופה.

יש שני סוגים של הלוואת בלון קרן השתלמות:

  • הלוואת בלון קרן השתלמות שבה מחזירים את כל הסכום הנלווה כולל קרן וריבית רק בסוף התקופה, ועד אז לא משלמים כלום.
  • הלוואת בלון קרן השתלמות שבה משלמים בכל חודש את הריבית, אך את יתרת הסכום והקרן משלמים בסוף התקופה.
שאלון קצר לבדיקת התאמה למיקסום תשואות בקרן ההשתלמות שלך
בדקו כמה כסף תוכלו להרוויח בחודש מתשואות בקרן ההשתלמות שלכם
18-28
29-44
45-69
70+

למה להעדיף דווקא הלוואת בלון קרן השתלמות על פני כל הלוואה אחרת?

לפעמים אנו זקוקים להלוואה, אך אין לנו את האפשרות להחזיר את סכום ההלוואה בתשלומים חודשיים. למשל, עצמאים שנפגעו מהקורונה במיוחד בתקופת הסגר, זקוקים לכסף של ההלוואה כדי להתעשת, לרכוש ציוד חדש, לשלם לספקים ולהתכונן לקראת תקופת פתיחת העסק מחדש. כשהם יחזרו לעבודה רצופה, הם יוכלו להחזיר את הכסף, אבל עד אז לא תהיה להם את האפשרות להתחייב על החזר חודשי. מקרים נוספים הם אנשים שעומדים למכור בית או רכב, ובינתיים זקוקים לסכום גדול של כסף – עד שימכרו. במיוחד עבור אנשים במצבים כאלה יצרו את הלוואת הבלון, בה אין תשלומים חודשיים, למעט במקרה שבו העמית מעדיף לשלם את הריבית בתשלומים חודשיים.

למי מתאימה הלוואת בלון קרן השתלמות?

הלוואת בלון קרן השתלמות מתאימה לאנשים שזקוקים לכסף, יודעים שכרגע כל הכספים שלהם סגורים בתוכניות חיסכון, אין להם איך להחזיר תשלומים חודשיים על הלוואה בנקאית “רגילה”, אבל גם יודעים שבסוף תקופת ההלוואה יהיה להם את כל הכסף כדי להחזיר את כל הסכום שהם לוו, כולל ריבית וקרן.

אלה אנשים שמתכננים למכור נכס יקר, אנשים שמחכים למימוש צוואה, אנשים שברשותם תוכנית חיסכון שעומדת להיפתח – וכן הלאה.

הלוואת בלון קרן השתלמות מתאימה גם לאנשים שצריכים הלוואת גישור, לדוגמא, כשצריך לשלם על רכישה של ציוד או נכס יקרים, לפני שמספיקים למכור את הנכס או הציוד הישנים. העמית יודע שברגע שהוא ימכור את הנכס או כל מה שיש ברשותו שאמור לממן את הרכישה, הוא יוכל לפרוע את הלוואת הבלון שהוא לקח.

יתרונות של הלוואת בלון קרן השתלמות לעומת הלוואות בנקאיות:

  • בהלוואה בנקאית דורשים ערבים לכל הלוואה, ואילו הלוואת בלון קרן השתלמות לא דורשת ערבים.
  • בהלוואה בנקאית סטנדרטית תיאלצו לשלם קנס, במידה ותרצו לפרוע את סכום ההלוואה בבת אחת או מוקדם מהתאריך שנקבע. הלוואת בלון קרן השתלמות היא גמישה, וללא קנסות.
  • הלוואת בלון קרן השתלמות פטורה מדמי טיפול, בניגוד להתנהלות בנקאית.
  • הלוואת בלון קרן השתלמות מציעה ריביות נמוכות, המגיעות מקסימום ל2.5 אחוזי פריים פלוס.
  • הכסף שנותר בקרן ממשיך לעבוד בשבילכם! מאחר ואתם לא יכולים לקחת את כל הכסף שקיים בקרן ההשתלמות, יש לכם שם עדיין כסף שממשיך לעבוד בשבילכם. והחדשות הטובות הן שקרנות השתלמות צוברות תשואות באחוזים פנטסטים, יותר מקופות גמל, ואתם רק מרוויחים. יכול אפילו להיות  מצב בו תפתחו את קרן ההשתלמות, והסכום הנאה שיתגלה בה יהיה זה שיממן את כל ההלוואה.

כמה מילים על קרן השתלמות

התייחסנו לנושא הלוואת בלון קרן השתלמות, ללא הסבר מעמיק לגבי מהי בכלל קרן השתלמות. ובכן, קרן השתלמות היא אפיק חיסכון גמיש, שמתאים בעיקר לאנשים שאינם קרובים לגיל הפנסיה. במקור, קרן השתלמות נועדה למימון השתלמות מקצועית, השתתפות בכנסים, מימון לימודים ועוד – אבל בשנים האחרונות היא משמשת כאפיק של חיסכון לכל דבר ועניין. היתרונות של קרן השתלמות הם בכך שזו קרן גמישה, שנפתחת בכל שש שנים, ואינה כרוכה במיסים, במידה והעמית השכיר פתח אותה במועד. עבור עצמאים שפותחים קרן השתלמות יש לא מעט הטבות מס, כמו פטור ממס הכנסה על חלק מהסכום, ועוד.

בנוסף, אין תקרת הפקדה לקרן השתלמות, וניתן להפקיד סכומים גבוהים ככל שרוצים (אך מעל סכום מסוים חלים חוקי מס).

תשובות לשאלות נפוצות

האם לשכירים יש תקרת הפקדה לקרן השתלמות?

לא, ובכל מקרה לא הם מפקידים את סכומי קרן ההשתלמות אלא הבוס שלהם.

האם אני יכול לקבל הלוואה על כל הסכום שיש לי בקרן השתלמות?

שתנים מדי פעם ונתונים גם להחלטת מנהל הקרן, אך בשום מקרה אין אפשרות למשוך את כל כספי הקרן כהלוואה.

האם אני יכול לקבל הלוואת בלון קרן השתלמות ולשלם בהחזר חודשי?

לא. המשמעות של הלוואת בלון היא שאין החזרים חודשיים, אלא החזר אחד בסוף ההלוואה. אם אתה לא בטוח שיהיה לך את כל הסכום בתום תקופת ההלוואה, אתה יכול לקחת הלוואה מסוג אחר, עם החזר חודשי.

האם הלוואת בלון קרן השתלמות ניתנת בריבית משתנה?

כן, התייעץ עם סוכן הביטוח שלך כדי לוודא שאתה מקבל את התנאים הכי טובים עבורך.

האם עלולים לפסול אותי מקבלת הלוואת בלון קרן השתלמות?

בהחלט יכול לקרות מצב, בו לא תאושר לקבלת הלוואת בלון קרן השתלמות. זה יכול לקרות מכמה סיבות:
אין לך מספיק אשראי
הדו"ח הבנקאי שלך לא סיפק את מנהלי הקרן, והם לא השתכנעו שתוכל להחזיר את ההלוואה
אין לך מספיק וותק בקרן ההשתלמות
יש כבר הלוואה פעילה אחרת בתוך הקרן

שאלון קצר לבדיקת התאמה למיקסום תשואות בקרן ההשתלמות שלך
בדקו כמה כסף תוכלו להרוויח בחודש מתשואות בקרן ההשתלמות שלכם
אני גבר
אני אישה
דילוג לתוכן